“Sendcloud biedt een volledige oplossing voor een efficiënt verzendproces.”
Joris Siemer | Eigenaar Maes & Hills
Joris Siemer | Eigenaar Maes & Hills
Maes & Hills is ontstaan door de passie van eigenaar Joris. Hij komt al decennialang met familie in Italië, het land van mode, design en kunst. Maar ook het land met dé wereldhoofdstad van leder: Florence. Hij vindt het fascinerend om te zien hoe Italianen vanuit traditie, maar met moderne technieken en nog altijd vurige passie de mooiste tassen maken. Joris besloot een webshop te beginnen met Italiaanse tassen voor anderen die ook van exclusiviteit, passie en stijl houden.
Ontstaan bij de Maas & de heuveltjes
“In augustus 2017 ben ik gestart met mijn webshop in tassen en accessoires. De naam Maes & Hills Collection staat voor de ligging van ons bedrijf. Als je bij ons de straat uitrijdt ziet je verderop de Maas en daarachter de heuveltjes. De focus ligt op Italiaanse leren tassen, omdat deze naar mijn mening nog altijd leading zijn. Daarnaast wil ik ook in elk land waar we de webshop runnen een bekend merk van het desbetreffende land voeren. Denk aan Liebeskind in Duitsland, Belluga in België en Cowboysbag in Nederland. We stellen wel als voorwaarde dat deze merken ook bekendheid moeten hebben in de andere landen die we als thuismarkt beschouwen. Dit zijn dus Nederland, België, Duitsland en binnenkort ook Frankrijk. Naast tassen bieden we tevens portemonnees en binnenkort ook leren riemen.”
Wat zijn de grootste uitdagingen?
“De grootste uitdagingen voor ons zijn hoog ranken in Google, het optimaal inrichten van onze Adwords campagnes, het continue focussen op kostenbeheersing en het stroomlijnen van processen.”
Wat zijn de oplossingen voor deze uitdagingen?
“Om te ranken in Google zijn content, techniek en autoriteit van belang. We werken bijvoorbeeld aan relevante content met de juiste zoekwoorden en het verkrijgen van links. Verder focussen we ons op een gebruiksvriendelijke website, met een logische opbouw en navigatie en een snelle laadtijd. Voor Adwords zetten we goed ingerichte zoek- en shopping campagnes op. Tot slot het zo efficiënt mogelijk inrichten van processen.”
Hoe ziet jullie verzendproces er nu uit?
“Dankzij de koppeling van Sendcloud met Magento 2 kunnen er, zodra er orders binnenkomen, direct labels worden aangemaakt. De klant ontvangt meteen een automatische track & trace code. De labels worden op de doos geplakt en dan zijn de orders klaar voor verzending. Dit is een snel & efficiënt proces!”
Wat is er veranderd aan jullie verzendproces door het gebruik van Sendcloud?
“We maken vanaf het begin gebruik van Sendcloud en zijn erg tevreden. Per pakket bedraagt de verwerkingstijd maximaal 5 minuten. Sendcloud is een belangrijke schakel in ons verzendproces, door de geautomatiseerde oplossing die snel, efficiënt en kostenbesparend werkt. Retouretiketten kunnen door de klant eenvoudig aan worden gemaakt in het retourportaal. De verzendtool geeft ons maximale efficiëntie tegen aanvaardbare kosten en met een zeer behulpzame klantenservice. Wat wil een webshophouder nog meer!?”
Maes & Hills ❤ Sendcloud
“Sendcloud is een belangrijke schakel tussen webshops en vervoerders. We zijn erg tevreden over het volledig geautomatiseerde systeem dat gemakkelijk te koppelen is. Labels en retourlabels kunnen eenvoudig worden aangemaakt en het systeem biedt een fijn statusoverzicht van geleverde pakketten. Vragen kunnen eenvoudig worden gesteld via een ticketsysteem en de klantenservice is werkelijk top! Als er wat misgaat, doet Sendcloud er alles aan om het goed om te lossen.”
Voordelen
Hoe zie je de toekomst van de webshop?
“Op korte termijn zullen we onze Franse site lanceren en meer merken toevoegen. We zullen ons bovendien meer gaan richten op het vergroten van onze naamsbekendheid met behulp van social media en het verbeteren van onze klantbeleving. Kortom: voldoende uitdagingen voor de nabije toekomst, dus het is van groot belang dat onze processen op orde zijn.”
© 2024 Sendcloud | Algemene Voorwaarden | Privacy & GDPR Policy | KVK: 66572959 | BTW: NL856613897B01
Automatiseer je verzendproces en bespaar tijd, moeite en geld.
Behoud tevreden klanten met een moeiteloze retourervaring.
Bied klanten de beste vervoerders en bezorgopties bij het afrekenen.
Verras klanten tijdens het wachten met unieke track & trace opties.
Krijg beter inzicht in je bestellingen en retouren met Analytics.
Krijg inzicht in de prestaties van je pakketdiensten en los problemen proactief op.
Kies uit 50+ beschikbare integraties.
Koppel met 100 verschillende vervoerders.