“Sendcloud helpt ons met het efficiënt verwerken van zendingen & klanten up-to-date houden”
Tim Remmerswaal | Beer in a Box
Tim Remmerswaal | Beer in a Box
Eerste bierabonnement in Nederland, met Craft Beer Discovery Club
Vele speciaalbieren direct van verschillende ambachtelijke brouwers
Bij elke klant de best mogelijke box leveren op de volgende dag
Iedere dag zien wij talloze voorbeelden van het wereldwijde probleem van bierliefhebbers. Er is teveel keuze. Daarom Beer in a Box. Beer in a Box levert de lekkerste en bijzondere (nog) onbekende speciaalbieren in een verrassingsbox. Beer in a Box fungeert daarnaast als platform waarbij verschillende brouwers zijn aangesloten. De bieren komen daardoor direct van ambachtelijke brouwers. Minder zuipen, meer genieten! Dat is waar wij bij Beer in a Box voor staan en de Beer voor strijdt.
De eerste Beer in a Box is naar 50 vrienden, familieleden en collega’s verzonden in 2015. Daarmee was de Beer het eerste bierabonnement van Nederland. Sinds 2016 hebben de oprichters Victor, Armand & Tim hun banen opgezegd en zijn ze vol in het bieravontuur gedoken.
In 2018 is flink gebouwd aan de Craft Beer Discovery Club. Zo is het naast de vaste 16 smaakprofielen nu ook mogelijk om op basis van een eigen smaakprofiel nieuwe bieren te ontdekken. Hierbij kunnen klanten hun favoriete bierstijlen doorgeven, op basis waarvan ze verrast willen worden. Ook op basis van het Amerikaanse Untappd kan de Beer de box automatisch vullen met bieren die nog nooit gedronken zijn.
We zien Beer in a Box niet als een webshop, maar als een Craft Beer Discovery Club. Dat merk je ook als je de website bezoekt. Deze is niet te vergelijken met sites als Beerwulf of andere webwinkels. We zijn actief in Nederland en België.
Onze grootste uitdaging is zo snel mogelijk blijven leveren, ook nu de vraag zo explosief is toegenomen sinds corona. Iedere klant moet de best mogelijke Box ontvangen en het liefst de volgende dag al.
Sendcloud helpt ons met het efficiënt verwerken van deze zendingen en alle klanten goed up-to-date houden met track & trace e-mails in onze eigen taal en merkbeleving.
Daarnaast hebben we om de twee maanden een grote zending waarbij we in één keer zo’n 35 rolcontainers laten ophalen door PostNL. Er zijn niet zoveel tools die daar standaard goed mee om kunnen gaan. Daarom hebben we dit zelf ontwikkeld en gekoppeld aan Sendcloud.
Voorheen moesten we zelf met de hand alle adressen invoeren in het PostNL systeem. Zeker in deze corona periode is het fijn dat dat niet meer hoeft dankzij Sendcloud, omdat er steeds meer vrijmibo boxen worden besteld. Vanuit de integratie met Sendcloud kunnen we alle boxen gemakkelijk naar 1 adres of zelfs naar 1000 verschillende adressen sturen, mét persoonlijke boodschap.
Voorheen maakten we gebruik van “flespakket” via Bol.com. We verwachten dat er steeds strenger gecontroleerd gaat worden op de 18+ leeftijdgrens. Webwinkels worden daar tenslotte verantwoordelijk voor gesteld. Via Sendcloud gebruiken we sinds kort de Age Check verzendlabels van PostNL. Fijn dat alles nu in één tool werkt!
Ja! Wij maken gebruik van het Betty Blocks platform om zowel alle losse pakketten als de abonnementen te administreren.
Deze applicatie hebben wij zelf gekoppeld aan de API van Sendcloud en dat werkt erg prettig en snel.
Het automatisch aanmelden van alle pakketten via de API is de fijnste feature waarmee wij heel veel tijd besparen.
We printen nu regelmatig een paar honderd etiketten per keer en wat voor ons nog lastig is, is dat we per smaakprofiel de stickers apart moeten houden. Een extra kenmerk op de stickers zou hierbij helpen, zodat we bij het inpakken niet op de achterkant hoeven te schrijven wat er in die box moet.
Wees anders dan de rest, geloof in je product en luister naar je klanten. Allemaal dooddoeners, maar we zijn niet zomaar het best scorende bierbedrijf van Nederland volgens Trustpilot. Daar werken we heel hard aan. Iedere Box moet de verwachting overtreffen. Helaas lukt dat niet altijd, maar ook dan gaat het erom hoe je omgaat met de kritiek (feedback). Oja en blijf gromlachen. De wereld is al serieus genoeg 😉
We vinden het fijn dat we meerdere bronnen kunnen aansluiten (zoals webshops, bol.com etc.), zodat we altijd inzicht hebben in waar alle pakketten zijn. Sinds kort maken we gebruik van de 18+ check, waardoor we daarvoor geen aparte tool meer hoeven te gebruiken. Dit is vanuit customer service erg prettig en zorgt voor een betere prijs per pakket (staffelkorting)!
© 2024 Sendcloud | Algemene Voorwaarden | Privacy & GDPR Policy | KVK: 66572959 | BTW: NL856613897B01
Automatiseer je verzendproces en bespaar tijd, moeite en geld.
Behoud tevreden klanten met een moeiteloze retourervaring.
Bied klanten de beste vervoerders en bezorgopties bij het afrekenen.
Verras klanten tijdens het wachten met unieke track & trace opties.
Krijg beter inzicht in je bestellingen en retouren met Analytics.
Krijg inzicht in de prestaties van je pakketdiensten en los problemen proactief op.
Kies uit 50+ beschikbare integraties.
Koppel met 100 verschillende vervoerders.